Szycie ubrań: jakie wybrać rozmiary [WYKRES]
Proces szycia ubrań jest wieloetapowy. Na początku pojawia się pomysł, następnie trzeba wybrać jakie ubrania mają się znaleźć w kolekcji, później przychodzi czas na projekty, aż w końcu możemy zacząć szycie ubrań.
Powyższy opis wydaje się kompletny, ale brakuje w nim jednego, kluczowego elementu: wybór odpowiednich rozmiarów.
Jak sobie poradzić z wyborem rozmiarów?
Szyjemy odzież dla klientów z różnych branż - zaczynając od uczelni, przez szkoły, kończąc na korporacjach oraz markach odzieżowych. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich grup jest to, że prawie nikt nie myśli o rozmiarach, jakie będzie zamawiać. Widzieliśmy już wiele pomysłów: od zamówienia każdego rozmiaru w takiej samej liczbie sztuk, przez próbę szacowania zapotrzebowania na konkretne rozmiary oraz zamawianie na zasadzie przedsprzedaży (preorder odzieży) i sprecyzowanie bardzo dokładnie jakie rozmiary w jakich nakładach trzeba wyprodukować.
Preorder odzieży
Ubrania zamawiane na zasadzie przedsprzedaży to najbezpieczniejsza metoda wyboru odpowiednich rozmiarów. Osoby z góry określają swoje preferencje co do rozmiaru oraz koloru i pod te preferencje dopiero zaczynasz szycie odzieży.
Zamówienia na zasadzie przedsprzedaży zbiera się z wykorzystaniem sklepu internetowego lub przygotowanego na ten cel formularza. Wadą tej metody jest dłuży czas oczekiwania na produkty oraz duże zaangażowanie w zebranie rozmiarów.
Preorder odzieży sprawdza w przypadku dla zamówień dla szkół oraz firm posiadających wiele oddziałów na terenie kraju. W takich przypadkach zamówienie może zostać złożone przez sklep internetowy dedykowany dla konkretnej organizacji lub poprzez platformę do cyklicznych zamówień B2B.
Preorder trwa od jednego do dwóch tygodni. Po zakończeniu zbierania zamówień możemy zacząć szycie ubrań.
Wykres: jakie rozmiary odzieży wybrać
W przypadku, gdy szyjemy ubrania na potrzeby sklepu odzieżowego lub firmy, która chce wykorzystać bluzy i koszulki jako prezent dla swoich pracowników lub kontrahentów najczęściej musimy wybrać rozmiary "w ciemno".
Poniżej znajdziesz wykres z rozkładem zamówień na poszczególne rozmiary, jakie szyliśmy dla naszych klientów.
Najpopularniejsze rozmiary to M i L. Ubrania w tych rozmiarach to łącznie 60% zamówień.Następne w kolejności są S-ki oraz XL-ki, które łącznie stanowią około 30% szytych przez nas bluz i koszulek. Najmniejsze i największe rozmiary to brakujące 10%.
Oczywiście te statystyki mogą się różnić w konkretnym zamówieniu, jednak uważamy, że jest to pomocna wskazówka dla osób, które stawiają pierwsze kroki w produkcji odzieży i po raz pierwszy muszą wybrać rozmiary ubrań "w ciemno".
Zautomatyzuj swoje stany magazynowe odzieży
Powyższa statystyka ma również inne zastosowanie. Kolejną zaletą poznania preferencji klientów jest możliwość prognozy optymalnych stanów magazynowych. Jest to bardzo ważny element planowania obsługi sklepu internetowego, ponieważ im wyższy stan magazynowy, tym większą ilość gotówki trzeba "zamrozić".
Jak zoptymalizować stany magazynowe ubrań w sklepie internetowym?
W Camicetta nie tylko projektujemy i szyjemy ubrania, ale też pomagamy naszym klientom w magazynowaniu i logistyce już wyprodukowanej odzieży.
Pomaga nam w tym statystyka i określone z klientem stany magazynowe. W początkowej fazie współpracy ustalamy dwie wartości: minimalne oraz optymalne (docelowe) stany magazynowe.
Minimalny stan magazynowy musi zapewnić nam możliwość wykonania produkcji i uzupełnienia stanu magazynowego szybciej niż wystąpią braki magazynowe. Mamy przygotowany algorytm, który na bieżąco analizuje częstotliwość zamówień poszczególnych rozmiarów i jesteśmy w stanie dokładnie oszacować ile sztuk z każdego rozmiaru ubrania powinno być na magazynie.
Optymalny stan magazynowy zależy od dziennej liczby zamówień oraz różnorodności produktów. Na tej podstawie sugerujemy optymalny stan magazynowy. W momencie osiągnięcia minimalnego poziomu odzieży w magazynie przygotowujemy nakład potrzebny do osiągnięcia optymalnego stanu magazynowego i możemy zacząć szyć.
W momencie zwiększenia zainteresowania produktami analizujemy nowe dane sprzedażowe i uaktualniamy optymalne i minimalne stany magazynowe.
Gdzie można wykorzystać ubrania szyte w Polsce?
Ubrania szyte od podstaw w Polsce możesz wykorzystać przy różnego rodzaju okazjach. Największą zaletą szycia odzieży od zera jest możliwość wyboru odpowiedniej dzianiny. Materiał produkowany w Polsce charakteryzuje się dużą zawartością bawełny w składzie, która doskonale przepuszcza powietrze i zapewnia komfort noszenia.
Łącząc zalety produkcji polskich tradycji szwalniczych z nowoczesnym podejściem do zarządzania stanami magazynowymi sklepu internetowego, można mieć jednocześnie bluzy i koszulki z najwyższej jakości materiału i zoptymalizowane magazynowanie i wysyłki gotowych ubrań.
Powyższy model prowadzenia sklepu można wykorzystać w takich organizacjach jak:
-
organizacja welcome packów dla nowych pracowników
-
zamawianie odzieży roboczej dla pracowników
-
prowadzenie sklepu internetowego z ubraniami
-
prowadzenie sklepu dla kibiców
-
prowadzenie sklepu szkolnego lub uczelnianego
Jeżeli pojawią się u Ciebie pytania dotyczące szycia ubrań, prowadzenia sprzedaży online lub potrzebujesz otrzymać bezpłatny projekt odzieży skontaktuj się z nami.
Zawsze odpowiadamy na zapytania do pół godziny, a wstępny projekt otrzymasz w ciągu 24 godzin.